Stumpemarked i Höör

Spørgsmål og diskussioner om svenske nummerplader

Re: Stumpemarked i Höör

Indlægaf CSJ » lør 02.05.2015 20:22

Og en Ford A (eller A Ford hedder det vist i Sverige) også med erstatningsplade foran.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Stumpemarked i Höör

Indlægaf CSJ » søn 07.05.2017 07:37

I får lige denneher fra årets stumpemarked i Höör. En ganske almindelig hverdagsbil fra 70'erne, Taunus 1971, flere af mine venner har haft sådan en. Temmelig lavt nummer. Den må jo oprindelig have haft lokalt nummer, den er påställt 2016 (jeg ved ikke lige hvad det ord dækker over, men det kan en af vore svenske venner måske forklare). Det er det første design fra 1972, så den er formentlig blevet tidligt omrigistreret til nyt 3-bogstav nummer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Stumpemarked i Höör

Indlægaf CSJ » lør 22.07.2017 22:02

CSJ skrev:I en plasticlomme på bagsiden af den mc-forplade jeg købte i Höör sidder dette mærkat, m. bl. a. teksten »automobilskatt 1961«, Sveriges tre kroner, stemplet 14.2.61 og registreringsnummeret A 24312. Jeg har ved en tidligere lejlighed set en samling af lignende mærkater på Motala Motormuseum.
Er der nogen der kender betydningen af disse mærkater? Tilsyneladende har de haft nogenlunde samme funktion i den lokale tid som de senere anvendte kontrolmærkater på nummerpladen. Og måske skulle biler have dem i forruden (ligesom i Storbritanien) og motorcykler et andet sted.

Noget kunne tyde på at man i Sverige på et tidligt tidspunkt i historien også har anvendt små metalmærker med oplysninger om syn indgraveret. Denne motorcykel O1053 har tilsyneladende været til syn 1.4.1931, Set i Landskrona i dag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Foregående

Tilbage til Svenske nummerplader