Side 1 af 1
Svensk exportplade
:
man 03.10.2011 15:37
af CSJ
Jeg har købt denne svenske exportnummerplade. Jeg havde ventet at enten skulle der kun være eet rødt felt til højre med udløbsåret. Eller også et rødt felt til venstre med udløbsmåneden og et rødt felt til højre med udløbsåret. Skulle der være nogle af vore svenske venner på dette forum der kan forklare hvorfor der er et tomt rødt felt til venstre?
Re: Svensk exportplade
:
man 03.10.2011 20:44
af KT
Det er da også sært at pladen er fra 1979, når den er i det gamle design fra før 1973?
Re: Svensk exportplade
:
man 03.10.2011 20:56
af TT
Man fortsatte indtil 1994 med det gamle bogstav- og taldesign på eksportnummerplader, omtrent svarende til vores grænsenummerplader (ifølge Registration Plates of the World, herefter RPW).
Måneden er ifølge RPW kommet til allerede i 1966. Så der skulle have været en månedsangivelse til venstre. Måske har man glemt at udstanse månedsnummeret. Eller er måneden klæbet over for at dække for at pladen var udløbet?
D=Gøteborg (igen ifølge RPW).
Re: Svensk exportplade
:
ons 05.10.2011 19:08
af Europlate-8
Ja, TT det är säkert en person som vill dölja den riktiga utlöpsmånaden. Man kan se på det vänstra röda bandet, att den röda färgen liksom bredden på det röda skiljer sig från det högra röda bandet.
Man använde faktiskt det gamla typsnittet på exportplåtar ända tills den 30. september 2001. På militärplåtar används det fortfarande.
Just exportplåtar manipuleras ofta. Man kan t.ex. se sådana där datumbandet har helt klippts bort.
/Stephan
Re: Svensk exportplade
:
tors 06.10.2011 01:12
af Leth
Det må være forgængeren til den jeg havde på min Audi i 2008:
Re: Svensk exportplade
:
fre 07.10.2011 21:10
af Europlate-8
Ja, den typen som Din UXO388 representerar introducerades den 1. oktober 2001.
Re: Svensk exportplade
:
søn 06.05.2012 00:32
af Leth
Re: Svensk exportplade
:
tors 10.05.2012 07:09
af TT
Det er egentlig mærkeligt at man ikke placerer hele datoen i ét felt. Det ville gøre nummerpladen lidt mindre forvirrende og selve registreringsnummeret ville få mere plads.
Mht. bilen: Er det ikke ret sjældent i den årgang med blændede ruder? Det var jo mest noget der hørte til i 1960'erne og tidligere.
Re: Svensk exportplade
:
fre 11.05.2012 00:37
af Leth
Jo, bilen er "for ny" til at have den udformning (den er fra 1979) og der er heller solgt mange. Men da min bilsamling jo primært består af biler som andre finder uinteressante er den jo et oplagt valg
Som type forsvandt de lette varevogne fra Danmark da man valgte at begunstige varevogne over 2 ton med en lavere afgift. Rundt omkring i verden og især i England findes biltypen fortsat.
I bytrafik giver den nogle udfordringer i forhold til en tilsvarende model med ruder da der kan gemme sig 36 cykelister i den blinde vinkel så man lærer at bruge sine spejle og "tælle cykelister" på vej mod krydset når man skal dreje til højre.
Re: Svensk exportplade
:
lør 12.05.2012 00:02
af JMK
I bytrafik giver den nogle udfordringer i forhold til en tilsvarende model med ruder da der kan gemme sig 36 cykelister i den blinde vinkel så man lærer at bruge sine spejle og "tælle cykelister" på vej mod krydset når man skal dreje til højre.[/quote]
Fed formulering... tomlen op for den
Re: Svensk exportplade
:
tirs 30.04.2013 18:38
af CSJ
Nu har jeg købt endnu en svensk exportplade, og det er tydeligt at de to røde felter er klistret på pladen, mens tallene er trykt på de røde felter. Så det røde felt til venstre på D1733 er uden tvivl et uautoriseret felt der er klistret på efter at det oprindelige er pillet af.