Jeg var i weekenden til stumpemarked i Örebro i Sverige. Det skulle være Sveriges største indendørs stumpemarked, og trods årstiden også med en række udendørs stadepladser, men det var nu ikke nær så stort som jeg havde forestillet mig. Og det var også lidt magert hvad jeg havde med hjem af nummerplader efter den lange rejse. Bl. a. en lille traktorplade fra Värmland, og så fik jeg et enkelt nyt svensk län repræsenteret i samlingen (Västmanland).
Er der for resten nogen der ved nøjagtig hvilke kategorier af køretøjer man opererede med i det gamle lolale system, hvor hver kategori havde hver deres paralelle serier? Man har vel haft: Personbiler, lastbiler, busser, motorcykler, traktorer. Men hvad med de forskellige typer af prøveplader man havde i Sverige? Og hvad med varevogne? Selvom Sverige jo ikke har været ramt af nær det samme afgiftsvanvid som Danmark, med deraf følgende behov for kombivogne (papegøjeplader osv.), så har grænsen mellem varevogne til erhvervsmæssigt og privat brug vel også i Sverige været mere eller mindre flydende.